Stire 13.08.2020 ⋅ 0 comentarii
25.952 de tone azotat de amoniu sunt stocate, la această oră, în portul Constanța! Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în port, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri, se arată într-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției.
Solicitarea vine în contextul în care explozia a 2.750 de tone de amoniu într-un port din capiatala Beirut a Libanului a ucis, pe 4 august, peste 170 de oameni și a rănit aproximativ 6.000 de persoane, alte câteva sute de mii de oameni rămânând fără locuințe.
Administrației Porturilor Maritime a solicitat, astăzi, tuturor operatorilor care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, c
Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice), spune sursa citată. Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate de ISU.
Potrivit administrației portuare, astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:
De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.
Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.
La începutul acestei săptămâni, 35.000 de kilograme de azotat de amoniu au fost descoperite în localitatea Vlădeni, de către polițiștii de la Serviciul de Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase. Sacii de azotat de amoniu erau depozitați în soare, riscând să explodeze în orice moment din cauza supraîncălzirii.
Sursa: realitatea.net
Sursa: ARQ