Stire 11.01.2024 ⋅ 0 comentarii
Pentru fiecare dintre șoferii care merg cu mașina la București sau la mare din această parte de țară, traseul pe Valea Oltului este probabil unul dintre cele mai frumoase din țară, dar și printre cele mai grele. Asta în condițiile în care se circulă pe un drum național, cu o singură bandă pe sens, cum altfel, iar în multe zone este imposibil să depășești din cauza curbelor periculoase. Nu trebuie uitat nici faptul că blocajele sunt destul de dese atunci când traficul este aglomerat, iar timpii de așteptare sunt mari.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat recent publicității imagini spectaculoase cu lucrările care se fac pe șantierul secțiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeș, parte a sectorului Sibiu – Pitești care este la rândul său parte a Autostrăzii A1 Nădlac - Constanța.
Gata în 2028
Potrivit reprezentanților CNAIR, în momentul de față se lucrează la terasamente, consolidări, structuri, excavație tunel, fundații podețe și utilități.
„În șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje.
Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice”, au scris pe Facebook reprezentanții CNAIR. Aceștia au ținut să precizeze că tronsonul respectiv are 9,86 kilometri, lucrările fiind realizate în proporție de 18% de către muncitorii de la PORR Construct. În ceea ce privește valoarea contractului, aceasta este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, termenul de deschidere fiind 2027.
Cristian Pistol, directorul CNAIR a declarat însă la Digi 24, că întreaga autostradă va fi gata în... 2028.
„În 2028 ar trebui să circulăm de la Sibiu la Pitești pe autostradă, practic va fi finalizată legătura de la Nădlac până la Portul Constanța”, a declarat Cristian Pistol, scrie digi24.ro.
Intrați AICI pentru detalii.
Prima autostradă din România, începută în 1967
Dacă tronsonul Arad – Timișoara a fost inaugurat în 2011, iar tronsonul Nădlac – Arad în 2015, pe alte bucăți din autostrada care a fost proiectată să lege Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac de Portul Constanța se lucrează și acum. Autostrada A 1 Nădlac – Constanța face parte din Coridorul IV pan-european, un coridor strategic la nivel continental. De remarcat că tronsonul București – Pitești a fost de fapt prima autostradă construită în România, fiind realizat 1967 și 1972. Lucrarea ar putea fi în sfârșit finalizată după 61 de ani de la primele săpături.
Sursa foto: Facebook Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Sursa: ARQ