Stire 24.02.2023 ⋅ 0 comentarii
Acreditarea numărul 2022-1-RO01-KA120-VET-000108385 a fost obținută de Colegiul Național „Elena Ghiba Birta” Arad, ca urmare a candidaturii depuse la termenul limită 19.10.2022 în cadrul Apelului European pentru proiecte de Acreditare Erasmus, Acțiunea Cheie 1, domeniul „Formare profesională”.
Beneficiarii proiectelor de mobilitate vor fi elevii din clasa a X-a si clasa a XI-a de la profilul real, specializarea matematică-informatică (informatică intensiv) și specializarea matematică-informatică (engleză intensiv), precum și profesorii de informatică ai școlii. Astfel, în perioada 2023-2027, elevii din grupul țintă vor efectua stagii de pregătire practică cu o durată de 3 săptămâni, în fiecare an, în perioada 2023-2027, în țări din spațiul european. Aceștia vor avea ocazia să aplice cunoștințele din programa școlară, vizând pregătirea în vederea tranziției de la școală la piața muncii.
Anual, profesorii de informatică vor desfășura activități de job shadowing: observarea activității practicanților, a metodelor, strategiilor utilizate de tutorii de practică din organizațiile europene partenere, participarea la ateliere, mese rotunde pe teme de specialitate, în urma cărora vor realiza adaptarea strategiei didactice prin adoptarea modelelor de bună practică observate și vor elabora materiale digitale, machete didactice, dobândind o viziune europeană asupra formării profesionale.
Stagiul va fi totodată și o modalitate de învățare informală prin participarea la diverse activități culturale, pentru dezvoltarea sentimentului de apartenență la UE, de explorare a diversității. Școala își va consolida caracterul incluziv, oferind și elevilor cu oportunități reduse șanse egale de participare la stagiile de formare practică. Mobilitățile vor duce la dezvoltarea competențelor-cheie europene vizate de studiul disciplinei, vizând crearea unui profil european al absolventului.
Mobilitățile care se vor derula în cadrul acreditării vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltării instituționale, vizând internaționalizarea acesteia, obiectiv strategic specificat în Strategia de internaționalizare a școlii, în funcție de care au fost stabilite obiectivele specific ale proiectelor.
Într-o lume în care schimbările pe piața muncii se succed cu rapiditate, școala are menirea de a asigura absolvenților competențele necesare adaptării flexibile. Participarea la proiecte de mobilitate Erasmus+ reprezintă o oportunitate pentru dobândirea de către resursa umană a școlii de cunoștințe, abilități, atitudini și valori care să le asigure succesul, atât pe plan profesional, cât și personal. Certificatul de Mobilitate Europass, document recunoscut la nivel european, va reprezenta validarea competențelor obținute în context european, facilitând integrarea pe piața europeană a muncii a absolvenților noștri.
Acreditarea Erasmus reprezintă un instrument prin care instituțiile aplicante au oportunitatea de a participa într-un mod continuu în cadrul programului Erasmus 2021-2027, oferindu-le acces simplificat la finanțare în cadrul acțiunii cheie 1, proiecte de mobilitate.
Acordarea acreditării confirmă faptul că instituția aplicantă e capabilă să implementeze un plan de dezvoltarea strategică pe termen mediu sau lung. Astfel, instituția candidată elaborează un plan de punere în aplicare a unor activități de înaltă calitate, denumit Plan Erasmus, ca parte a unui efort organizațional mai amplu de a-și gândi strategic dezvoltarea.
Sursa: ARQ