Stire 18.04.2022 ⋅ 0 comentarii
Două milioane de contribuabili sunt înregistrați în Spațiul Privat Virtual (SPV), un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia se pot depune declarații sau cereri, solicita documente sau verifica situația fiscală proprie etc. Potrivit reprezentanţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, transmiterea documentelor prin mediul electronic economisește atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.
„Reamintim că înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.
Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.
Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.
Informații suplimentare cu privire la înrolarea în SPV se pot obține:
- accesând portalul ANAF, la secțiunea «Servicii Online»
- vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale - https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă - https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
- telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60”, transmit reprezentanţii ANAF.