Național 28.09.2020 ⋅ 0 comentarii
Expoziţia ''Reclamele industriei automobilului în presa din perioada interbelică din colecţiile Bibliotecii Naţionale a României'' s-a deschis în spaţiul Symposium al instituţiei.
Directorul general al Bibliotecii Naţionale a României, Carmen Mihaiu, a afirmat că expoziţia reflectă "o perioadă de înflorire, economică şi socială, imediat după Marele Război, când societatea românească începea să prindă gustul multor tendinţe occidentale".
Potrivit preşedintelui Retromobil Club România, Bogdan Coconoiu, expoziţia evidenţiază faptul că România la începutul secolului al XX-lea era un stat foarte bine dezvoltat, pentru că, dacă nu ar fi fost aşa, marii producători de automobile nu s-ar străduit cu atâtea zeci de reclame să câştige o cotă de piaţă în ţara noastră.
Pornind de la reclamele prezente în ziarele şi revistele vremii - Adevărul, Dimineaţa, Universul, Curentul, Neamul Românesc, Argus, publicaţii din colecţiile speciale ale Bibliotecii Naţionale a României, expoziţia reconstituie, prin intermediul a 36 de panouri, o pagină din istoria automobilismului românesc şi a industriei ce se dezvoltă în jurul acestuia, în perioada interbelică, introducând în universul acelor timpuri de avânt economic fără precedent şi al schimbărilor pe care automobilul l-a adus în viaţa oamenilor.
Expoziţia analizează şi argumentează imagistic evoluţia reclamelor industriei automobilului din punct de vedere tehnic, grafic şi creativ, punctând în acelaşi timp momentele cheie ce au contribuit determinant la dez... vezi mai mult
Sursa: Glasul Cetății