Stire 12.11.2020 ⋅ 0 comentarii
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, anunță că avem deja garanția că 5,1 miliarde lei intră în drumurile arădene. Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a semnat ieri ordinul de ministru pentru modificarea anexei cu lista proiectelor de infrastructură de transport care vor primi finanțare prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM). Aradul are două mari proiecte incluse: este vorba despre centura ocolitoare a municipiului Arad și drumul expres Arad-Oradea.
„Este cea mai bună veste pentru Arad, cele două mari proiecte de infrastructură ale Consiliului Județean, drumul expres Arad-Oradea și centura de est, primesc, garantat, finanțare din fonduri europene! Asta înseamnă responsabilitatea guvernării liberale și respectul față de arădeni! Le mulțumesc domnului prim-ministru Ludovic Orban și domnului ministru Lucian Bode pentru viteza cu care au mișcat lucrurile și pentru că au tratat Aradul cu respect. Îi asigur de același respect al Aradului față de ei”, a scris pe Facebook Iustin Cionca.
208 milioane de lei pentru centură
Pentru varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est este prevăzută suma de 208 milioane lei. Viitoarea centură va fi amplasată pe teritoriul comunelor Vladimirescu, Fântânele și în municipiul Arad. Traseul se desprinde din DN69, din sensul giratoriu existent din care DN69 intersectează breteaua nordică a nodului rutier Arad-Sud. Lungimea drumului modernizat va fi de aproximativ 11 km. În cadrul proiectului se va construi un pasaj care va supratraversa calea ferată 218, Timișoara-Arad. De asemenea, se va construi un pod peste Mureș, la Fântânele.
Pentru drumul expres a fost alocată suma de 4,9 miliarde
În ceea ce privește drumul expres Arad-Oradea, suma prevăzută este de 4,9 miliarde lei. Drumul expres Arad-Oradea va prelua traficul greu și traficul de tranzit de pe DN 79 și va face legătura între Autostrada Transilvania și autostrada Arad-Timișoara-Lugoj. „Drumul va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens, pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43, 5 kilometri și profil de drum expres cu două benzii pe sens pe 76, 4 kilometri. Proiectul include realizarea a cinci drumuri de legătură cu profile diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere. Drumul expres ar urma să fie legat de autostrăzile A3 și A1, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara”, mai susține Cionca.
Sursa: ARQ