IKEA Romania a inregistrat o creștere solida a vanzărilor online si offline in anul fiscal 2024

Stire 17.10.2024 0 comentarii

IKEA România a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor online și offline în anul fiscal 2024

București, România – 16 octombrie, 2024 – IKEA România a anunțat rezultatele vânzărilor pentru anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), evidențiind o evoluție pozitivă atât online cât și offline. Compania a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor totale și o creștere de 5% a comerțului online, comparativ cu anul precedent. În anul fiscal 2024, IKEA România a vândut peste 26,5 milioane de produse, 65% fiind piese de mobilier și 35% accesorii, contribuind la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei.

Într-un an marcat de incertitudini economice la nivel global, IKEA România a acordat prioritate scăderii prețurilor în beneficiul clienților, investind 20,5 milioane EUR în anul fiscal 2024 pentru a reduce prețurile la aproape jumătate din gama de produse. Acest efort este parte a unei strategii mai ample a grupului Ingka, grup care a investit peste 2,1 miliarde EUR pe toate piețele în ultimul an, și își propune să facă IKEA mai convenabilă, mai accesibilă și mai durabilă pe termen lung. 

„Ne propunem de fiecare dată să fim alături de oameni și credem că acum este mai important ca niciodată să facem acest lucru. Pe parcursul ultimului an fiscal, am redus prețurile produselor noastre fără a compromite calitatea, forma, funcționalitatea sau durabilitatea lor și suntem bucuroși să vedem că aceasta a fost o decizie de afaceri înțeleaptă. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienții și în îmbunătățirea soluțiilor și serviciilor digitale pentru a oferi o experiență generală cât mai bună. Sunt mândru de echipa care a făcut acest lucru posibil,” a precizat Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE (România, Croația, Serbia, Slovenia, Ucraina).

Compania a înregistrat o creștere substanțială a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele IKEA din România, marcând o creștere de 15% față de anul precedent, influențată și de deschiderea noului magazin din Timișoara în iunie 2023.

Site-ul IKEA a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendința în creștere a consumatorilor de a face achiziții online.  

O etapă importantă pentru companie a fost atingerea pragului de 1 milion de membri IKEA Family - numărul de persoane care au aderat la programul de fidelizare al companiei, care oferă o serie de beneficii exclusive, cum ar fi promoții speciale, diverse evenimente și ateliere în magazine. 

Printre cele mai vândute produse, patul HEMNES a fost deosebit de popular în segmentul de mobilier, cu peste 7.500 de unități vândute. În ceea ce privește stilul, 65% din produsele pentru casă și decorațiuni vândute în magazinele IKEA s-au încadrat în categoria produselor moderne.

Principalele cifre ale anului fiscal 2024: 

Total vânzări retail IKEA: 2024: 1.402,3 miliarde RON (+12%), 2023: 1.252,1 miliarde RON.

Număr total de produse vândute: 2024: 26,5 milioane (65% articole de mobilier și 35% accesorii) 2023: 22,7 milioane.

Vizite în magazin: 2024: 6,02 milioane de vizite (+15%), 2023: 5,22 milioane de vizite. 

Online: 2024: 28,2 milioane de vizite pe website și 382.000 comenzi online.

Creșterea vânzărilor online: 2024: 5%, 2023: 6%.

Extindere: inaugurarea primului Studio de planificare și comandă din România, în orașul Constanța.

Digitalizare: lansarea IKEA Kreativ, o aplicație de experiență AI intuitivă.

 

fashiondays.ro
Ai aflat ceva interesat?
Trimite-ne imagini /video surprinse de tine