Stire 09.11.2020 ⋅ 0 comentarii
Conducerea Tribunalului Arad îi sfătuiește pe justițiabili să nu meargă la Tribunal decât atunci când sunt termene de judecată. În rest, documentele pot fi trimise prin prin poştă, fax sau prin e-mail.
„Având în vedere situaţia epidemiologică la nivelul judeţului Arad, pentru a elimina orice aglomerare de persoane în incinta instanţelor în scopul prevenirii răspândirii în rândul populaţiei a infecţiilor cu Coronavirus (SARS – CoV - 2), rugăm justiţiabilii şi reprezentanţii legali/convenţionali ai acestora, ca prezentarea la sediul Tribunalului Arad şi al judecătoriilor arondate să se facă numai în cazurile în care sunt stabilite termene de judecată, termene pentru audierea de martori sau pentru depunerea de înscrisuri a căror caracter este urgent. Recomandăm transmiterea documentelor şi cererilor prin poştă, fax, sau, în format electronic, prin e-mail, părţile având posibilitatea solicitării judecării cauzelor în lipsă sau amânarea acestora pentru motive medicale, dacă este cazul”, susține Virgiliu Flavius Bradin, vicepreședintele și purtătorul de cuvânt al Tribunalului Arad.
De asemenea, se recomandă utilizarea aplicaţiei dosarul electronic, aplicaţie dezvoltată de Tribunalul Arad ce permite comunicarea electronică securizată a citațiilor și a actelor de procedură de la instanțe și către instanțe. „Prin intermediul acestei aplicaţii părţile au posibilitatea de a vizualiza şi descărca dosarul de judecată, fiind suficientă o singură autentificare pentru a vizualiza toate dosarele în care persoana este parte, astfel, părţile pot studia propriul dosar de judecată de oriunde.
Reamintim că Tribunalul Arad a lansat o aplicaţie cu ajutorul căreia justiţiabilii pot obţine copii legalizate de pe hotărâri judecătoreşti, cu menţiunea că sunt definitive, în format electronic, fără a fi necesară prezenţa în instanţă.
Aplicaţia dezvoltată de Tribunalul Arad trimite pe adresa de e-mail a solicitantului hotărârea judecătorească semnată electronic având inserată în cuprinsul său dovada legalizării.
Instrucţiunile privind obţinerea hotărârii judecătoreşti semnată electronic şi legalizată se regăsesc pe portalul instanţelor de judecată portal.jus.ro - Tribunalul Arad, la secţiunea Actualitate”, a mai spus Bradin.
De menționat că programul cu publicul în cadrul Biroului de informare şi relaţii publice este suspendat, urmând ca sesizările, cererile sau memoriile să fie transmise prin mijloace de comunicare alternative permise de lege, e-mail: tr-arad@just.ro, fax: 0257/251700, respectiv prin poştă, persoanele interesate putând solicita informaţii şi telefonic, apelând numerele de telefon: 0374/491086 – pentru Tribunalul Arad şi 0374/491087 – pentru Judecătoria Arad.
„Pentru siguranţa tuturor, pe toată durata prezenţei în instanţă, publicul este rugat să respecte măsurile de igienă şi protecţie, recomandate de Ministerul Sănătăţii”, a încheiat Virgiliu Flavius Bradin.
Sursa: ARQ