Local 03.12.2020 ⋅ 0 comentarii
41% dintre români își verifică mobilul de peste 200 de ori pe zi!
Când nu suntem pe telefoane, foarte posibil să navigăm pe internet pe un laptop, să jucăm un joc multiplayer online, să vizionăm Netflix pe un Smart TV și așa mai departe... Ideea este că suntem legați de o lume digitală, ceea ce înseamnă că fiecare companie are nevoie de o formă de prezență online în aceste zile.
Problema este că tendințele de marketing digital se schimbă tot timpul. Și n-ai cum să nu te întrebi cum ar trebui să ții pasul, pentru că oamenii vin întotdeauna cu tactici de marketing noi și poate și mai eficiente.
Nu ai motive de îngrijorare! Un consultant de marketing digital te poate ajuta să actualizezi strategia online.
Moduri în care un consultant de marketing digital vă poate ajuta să vă dezvoltați afacerea în Arad.
Un consultant de marketing digital vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea prin strategie și planificare.
Iată ce poate face un consultant de marketing digital pentru dvs.:
1. Elaborați o strategie eficientă de marketing digital
Un consultant poate pune la punct o strategie de marketing digitală detaliată, care poate fi acționată, pe baza obiectivelor afacerii dumneavoastră. Pentru aceasta va efectua analize aprofundate ale poziției dumneavoastre actuală și, bineînțeles, ale publicului țintă.
Acest lucru va începe probabil cu o analiză SWOT care evaluează punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările. Acesta vă va oferi o perspectivă excelentă asupra modului în care vă conduceți afacerea, eficacitatea marketingului, poziția pe piața concurențială și va afla cum se poate ajunge cel mai bine la publicul dumneavoastră prin marketing digital, inclusiv prin canalele de marketing preferate.
Cu toate aceste informații, un consultant poate stabili cele mai bune strategii globale, platforme pentru a viza și defini o listă de sarcini care vă vor ajuta să vă dezvoltați afacerea.
2. Creați o strategie de vânzări cu conversie ridicată
Doriți să creșteți vânzările sau să generați mai mulți clienți potențiali? Un consultant de marketing digital vă poate ajuta, de asemenea, cu strategia publicitară.
Anunțurile plătite generează trafic și sporesc vânzările. Pentru fiecare 1 euro cheltuit pe reclame Google primiți venituri de 2 euro.
Cu toate acestea, Google nu este singurul canal de publicitate disponibil pentru dvs. Un consultant va stabili ce canal de publicitate vă va oferi cel mai bun ROI, indiferent dacă acesta este Google, publicitate nativă, anunțuri cu plată pe rețele sociale, anunțuri video sau alte destinații de plasare.
De asemenea, va determina celelalte aspecte care contribuie la o campanie de succes, cum ar fi segmentarea publicului, cuvintele cheie, durata și bugetul.
Un consultant vă poate planifica campanii publicitare de impact de la început până la sfârșit.
3. Stabiliți indicatori de performanță utili
Este posibil să aveți deja o idee despre care sunt obiectivele dumneavoastră de marketing. Dar cum veți ști dacă faceți progrese către aceste obiective?
Un consultant de marketing digital vă va ghida cu privire la indicatorii cheie de performanță și valorile pe care ar trebui să le urmăriți în funcție de obiectivele și strategiile specifice.
Acestea vă vor ajuta să creați un sistem prin care puteți măsura și raporta performanța proiectelor. De asemenea, vă pot direcționa către instrumentele și programele de analiză potrivite.
Acest lucru vă va ajuta să urmăriți creșterea afacerii și să faceți modificări acolo unde este necesar.
4. Sugerați idei inovatoare
Un alt lucru extraordinar despre lucrul cu un consultant de marketing digital este că aceștia au o perspectivă proaspătă și imparțială asupra strategiei dumneavoastră.
În calitate de experți în domeniul marketingului digital, aceștia sunt la curent cu ultimele tendințe. Așadar, pot să vină cu idei de ultimă generație (creșterea publicității programatice, introducerea căutării vizuale și trecerea către conținutul interactive), care să stimuleze creșterea pentru afacerea dumneavoastră.
Dacă doriți să faceți ceva unic ca în exemplele de mai sus pentru a obține un avantaj competitiv, atunci un consultant de marketing digital ar putea fi ceea ce aveți nevoie.
5. Conduceți creșterea pe mai multe canale
În prezent, este necesară o abordare omnicanală a marketingului digital. Unul dintre motive este că oamenii vin în contact cu marca dumneavoastră în mai multe puncte de contact înainte de a face o achiziție. În plus, puteți ajunge la mai mulți oameni care preferă sau utilizează diferite canale.
Cei mai buni consultanți de marketing digital au experiență într-o gamă largă de platforme și activități de marketing, de la SEO până la marketing prin e-mail la social media. Prin urmare, vă pot ajuta să creați campanii consistente care obțin rezultate pe mai multe canale de marketing, cu accent deosebit pe canalele care au cel mai mult sens pentru publicul țintă.
Cum să începeți cu consultanța de marketing digital
Dacă doriți să obțineți maximum din lucrul cu un consultant de marketing digital, există câteva lucruri pe care trebuie să le faceți pentru a vă pregăti:
1. Asteptari clare
Orice consultant de marketing digital care care se respect va face tot posibilul pentru a vă face fericiți. Dar acest lucru se poate întâmpla numai dacă stabiliți așteptări clare de la început.
După o consultare inițială, discutați ce vă așteptați să realizați și în ce număr de sesiuni, apoi consultantul poate face tot posibilul pentru ca acest lucru să se întâmple.
Pentru a vă oferi un exemplu, ați putea spune că până la sesiunea a șasea sperați să fi crescut traficul blogului cu 25%.
Dacă aveți nevoie de el, un consultant vă poate ajuta să stabiliți așteptări realiste.
Alte așteptări pe care poate doriți să le împărtășiți:
- Ce sarcini doriți să acorde prioritate
- Metoda dvs. preferată de comunicare
- Cât de des doriți să primiți actualizări
2. Partajare acces
Există anumite active și conturi la care un consultant de marketing digital va avea nevoie de acces pentru a-și putea face treaba, acesta fiind și motivul pentru care este important să lucrați cu un consultant de încredere.
În primul rând, va dori să vizualizeze orice rapoarte și date existente. Va trebui să oferiți acces la Google Analytics, conturile de social media (pentru a vizualiza analiza socială) și alte conturi relevante.
În plus, va trebui să distribuiți documentația relevantă legată de afacerea dumneavoastră. De exemplu, aceasta ar putea fi cercetarea de piata a publicului existent, liniile de branding și altele asemenea.
Bineînțeles, ar trebui să divulgați doar ceea ce vă simțiți confortabil și ceea ce considerați că este relevant. Scopul împărtășirii acestor lucruri este pur și simplu astfel încât consultantul să poată afla cât mai multe despre operațiunile dumneavoastră pentru a lua decizii în cunoștință de cauză, strategice.
Măsurarea ROI a serviciilor de consultanță în marketing digital
ROI se referă la profitul pe care îl obțineți în raport cu costul investiției. Pentru a calcula rentabilitatea investiției, puteți utiliza o formula.
Să prezentăm ce înseamnă fiecare dintre acești termeni:
Numărul de clienți potențiali - câți clienți potențiali a produs campania?
Rata clienților potențiali - câți dintre acești clienți potențiali au devenit clienți?
Prețul mediu de vânzare - care este prețul mediu al produsului?
Cost sau cheltuieli publicitare - care au fost costurile dumneavoastră? Aceasta include cheltuielile publicitare sau costul creării conținutului, precum și taxa pentru consultant de marketing digital.
Când calculați rentabilitatea investiției, rețineți că există variabile de luat în considerare. Să presupunem, de exemplu, că o campanie generează o mulțime de clienți potențiali, dar o echipă de vânzări ineficientă sau o strategie de creștere a clienților potențiali ar putea să nu transforme acei clienți potențiali în clienți. Aceasta va avea, desigur, un impact asupra rentabilității investiției. Pot exista chiar și alte variabile mai largi, cum ar fi starea economiei.
În plus, ceea ce câștigi din campaniile de marketing digital depinde de obiectivele dumneavoastră.
Uneori, ar trebui să măsurați rentabilitatea investiției serviciilor de consultanță în marketing digital în funcție de indicatorii cheie de performanță. Te-au ajutat să ai succes în generarea gradului de conștientizare a mărcii, creșterea clasamentului, îmbunătățirea ratelor de click ale e-mailurilor etc.?
Una peste alta, rețineți că rentabilitatea investiției nu înseamnă neapărat sume în euro. Puteți obține câștiguri uriașe în alte domenii ale afacerii dumneavoastră, care vor duce la vânzări ulterior, vă vor ajuta să păstrați clienții, să câștigați autoritate pentru marca dvs. și așa mai departe.
Concluzie
Există multe motive pentru care ați putea dori să angajați un consultant de marketing digital. De exemplu, dacă vă luptați pentru a ține pasul cu progresele în marketingul digital. Sau pur și simplu nu pare să depășești concurenții.
Un expert în marketing digital vă poate ajuta să veniți cu strategii de marketing și vânzări care stimulează creșterea. Vor aduce idei noi și vă vor ajuta să dominați mai multe canale. Atâta timp cât găsești unul bun.
Când vine vorba de alegerea unui consultant cu care să lucrați, găsiți pe cineva care să se potrivească în mod special dumneavoastră, adică să obțină ceea ce încercați să faceți și să aibă experiența și expertiza relevante pentru a vă satisface nevoile.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro