Stire 11.03.2020 ⋅ 0 comentarii
A fost jobshadowing…
În Granada, Spania, în perioada 27.01.2020 – 07.02.2020, proiect de mobilitate Erasmus+ „Learning to be 3” Nr. 2019-1-RO01-KA116-062023 profil textile, cu două participante prof. inspector Lupei Anca Marilena și ing. Doina Brișan de la Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad.
Prin reprezentanții organizației intermediare MEP Europrojects Granada am făcut cunoștință cu tutorii de practică. Astfel am vizitat IES Luis Buen Crespo, instituție de învățământ locală, restul activităților desfășurându-se la sediul firmei Hita y Arcos Granada.
Componentele activității noastre au fost: vizită de documentare, discuții de grup, asistență la ore, schimb de experiență și atelier de lucru.
Prin discuțiile avute am dezvoltat subiecte legate de consilierea elevilor, învățământul dual, acreditarea de noi profile, buna corelare între cerere și ofertă pe piața muncii, implicarea activă și efectivă a familiei în viața scolii
Am constatat că prin consilierea elevilor și implicarea efectivă a familiei, care are loc pe tot parcursul școlar a viitorului adult (învățământ preprimar, primar, gimnazial, liceal sau profesional), se asigură fără probleme un număr constant de elevi, fără ca cifra de școlarizare să afecteze în vreun fel actul educațional.
Implicarea oportună, reală și concretă a autorităților locale și naționale aduce beneficii sistemului de învățământ spaniol, prin reducerea birocrației hârtiilor în ceea ce pivește implementarea de noi meserii; asigurarea unei baze materiale de calitate, cu dotări adecvate, adaptate cerințelor momentului cât și adaptarea, reconsiderarea abordării meseriilor vechi, prin prisma cerințelor pieții actuale în concordanță cu ofertele de locuri de muncă existente, pentru a evita „supraproducția” (respectiv un număr mult prea mare de persoane cu calificare în aceeași meserie, în condițiile în care există în acest moment un real dezechilibru pe piața forței de muncă în anumite domenii).
Am observat cum prin stimularea creativității se pot implementa o serie de practici diferențiate în lucrul cu elevii, inclusiv proiectarea de activități de specialitate extracurriculare.
Referitor la materialele necesare actului educațional, indiferent dacă este predare, invățare sau evaluare, documentele de bază în acest proces educativ sunt mult mai puține comparativ cu ceea ce se cere în România.
Ing. Brișan Doina
Sursa: ARQ