Național 27.08.2020 ⋅ 0 comentarii
Închiderea şcolilor din cauza pandemiei de COVID-19 a lăsat o treime dintre elevii din lume, adică 463 milioane de copii, în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învăţământ, în lipsa accesului la echipamente şi la tehnologii precum internet, televiziune sau radio, transmit AFP şi dpa, citate de Agerpres.
'Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială', trage un semnal de alarmă directoarea UNCEF, Henrietta Fore, într-un comunicat.
Ea avertizează că 'repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare'.
ONU estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.
Raportul scoate în evidenţă discrepanţele geografice în ce priveşte accesul la învăţământul la distanţă, mult mai puţini copii fiind afectaţi în Europa, de pildă, decât în Africa sau în unele zone din Asia.
Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio.
Chiar şi copiii cu acces adecvat la tehnologie se pot confrunta cu obstacole în ce priveşte educaţia la distanţă, din cauza fie a condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.
Pe glob, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii,... vezi mai mult
Sursa: Glasul Cetății