Ținând cont de starea de urgență în care se află România și pentru a putea preveni și a asigura siguranța cetățeanului consumator, pentru a păstra concurența loială cât și pentru a respecta drepturile consumatorilor, InfoCons sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori propune ca instituțiile statului cu atribuții în domeniu să aibă în vedere să ia toate măsurile necesare privind următoarele aspecte :
- Monitorizarea reclamelor pentru produse care fac trimitere către sănătatea consumatorului sau produse sterile ;
- Suspendarea plăților la serviciile de telefonie, televiziune și internet pe o perioadă de 6 luni ;
- Suspendarea plăților la utilități apă, canalizare, energie electrică și termică pe o perioadă de 6 luni ;
- Interzicerea practicilor comerciale neloiale;
- Păstrarea prețurilor în întregul lanț agroalimentar, fără majorarea adaosului comercial practicat de către comercianți ;
- Anularea comisionului bancar la retragerea de numerar ;
- Anularea termenelor la plata ratelor creditelor lunare (contracte de leasing și credite bancare), pentru o perioadă de 6 luni ;
- Eliminarea comisioanelor la plățile electronice (plăți cu cardul) pentru persoanele fizice;
- Asigurarea cu celeritate a furnizării de dezinfectant, biocide și materiale de protecție pentru personalul din industria agroalimentară ;
- Toate produsele alimentare și în special cele de panificație să fie comercializate doar ambalate ;
- Agențiile de turism să restituie consumatorilor care nu se mai pot deplasa în locațiile contractate datorită stării de urgență în următoarele 6 luni.
Sperăm că se va lua act de toate aspectele menționate mai sus, având în vedere că trecem printr-o perioadă foarte grea atât pentru consumator cât și pentru întreaga societate. Instituțiile statului să acționeze pentru a crea siguranța acestora și sustenabilitatea pentru următoarele 6 luni.
Sursa: InfoCons