Starea de alertă se prelungește până anul viitor

Stire 11.12.2020 0 comentarii


HOTĂRÂRE nr. 58 din 10.12.202 privind propunerea prelungirii stării de   alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

 

Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență

generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 09.12.2020, realizată la

nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției,

luând în considerare persistența unui număr crescut de persoane infectate pe

teritoriul național, precum și apariția zilnică a unor cazuri noi de persoane infectate,

aspecte care generează o presiune constantă asupra capacității de gestionare a unităților

administrativ  teritoriale și a sistemului sanitar,

în contextul necesității de creare a condițiilor soci economice necesare relansării

graduale a economiei naționale, concomitent cu menținerea unui nivel de alertă adecvat la

nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,

în considerarea prevederilor art. 7^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.

 

11/2020, privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii

 

carantinei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările și

completările ulterioare, referitoare la împuternicirea secretarului de stat, șef al

Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne 

dispună orice măsuri necesare pentru situațiile în care există un risc iminent pentru

sănătatea publică, precum și ale prevederilor H.G. nr. 557/2016 privind managementul

tipurilor de risc,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și d) și art. 8din OUG. nr. 21/2004

privind Sistemul Național de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările și

completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 4 și art. 11 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 republicată,

privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situaţii de risc epidemiologic

şi biologic, art. 9 alin. (1), art. 32 alin. (2), art. 37, art. 41, art. 42 alin. (1), art. 43 alin. (1),

art. 44 alin. (2) și (3), art. 45 alin. (1) și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri

 

1

 


 

pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 20 lit. l) din

Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management

al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu

modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.

 

94/2014 privind organizarea, funcționarea şi componența Comitetului Național pentru

 

Situaţii Speciale de Urgenţă,

 

Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

 

HOTĂRÂRE:

 

Art.1 Se propune prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul național, pentru o

perioadă de 30 de zile, începând cu data de 14.12.2020.

Art.2 Măsurile de prevenire și control a infecțiilor generate de virusul SARS-CoV-2,

necesar a fi adoptate începând cu data de 14.12.2020, în contextul epidemiologic actual,

sunt prevăzute în anexa nr. 1.

Art.3 Se aprobă lista țărilor/zonelor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat pentru

care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea,

prevăzută în anexa nr. 2.

Art.4 Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național

de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte

administrative ale conducătorilor acestora.

 

Art.5 Anexele 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

 

PRIM-MINISTRU INTERIMAR

 

NICOLAE-IONEL CIUCĂ

 

Anexa nr. 1 la HCNSU nr. 58

 

MĂSURI DE PREVENIRE ȘI CONTROL A INFECȚIILOR PROPUSE A SE APLICA PE

DURATA STĂRII DE ALERTĂ

 

1. Se menține coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță și a serviciilor

 

voluntare pentru situații de urgență de către inspectoratele județene/București-Ilfov

pentru situații de urgență, precum și a poliției locale de către Direcția generală de

poliție a Municipiului București/inspectoratele județene de poliție.

 

2. Se menține obligativitatea asigurării continuității activității centrelor

 

rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale

pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile

și stabilirii programului de lucru al angajaților cu avizul direcțiilor de sănătate publică

județene, respectiv a municipiului București.

 

3. Se menține obligația furnizorilor de servicii sociale de tip rezidențial de a-și

 

organiza programul în funcție de contextul epidemiologic existent la nivel local și cu

respectarea normelor în vigoare privind legislația în domeniul muncii. Activitatea la

nivelul acestor servicii va fi organizată și desfășurată cu respectarea normelor de

prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritățile competente.

 

4. Se menține obligația desfășurării în regim permanent a activității tuturor

 

centrelor operative pentru situații de urgență cu activitate temporară, precum și a

Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției și a centrelor

județene/al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.

 

5. Se consideră necesară menținerea obligativității purtării măștii de protecție în

 

spațiile publice, la locul de muncă, în spațiile comerciale, precum și în mijloacele de

transport în comun, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în

condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor

interne.

 

6. Se menține posibilitatea izolării și carantinării în condițiile art. 7, 8 şi 11 din

 

Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în

situaţii de risc epidemiologic şi biologic.

 

7. Se propune menținerea testării săptămânale, prin grija direcțiilor de sănătate

 

publică, a personalului de îngrijire şi asistență, a personalului de specialitate şi auxiliar

care îşi desfăşoară activitatea în centrele rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a

persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără

dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile.

 

8. Se consideră necesară menținerea interdicțiilor privind organizarea și

 

desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de

întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale,

științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor

organizate și desfășurate potrivit punctelor 09-25.

 

Se propune menținerea interdicției desfășurării de reuniuni cu prilejul unor

sărbători, aniversări, petreceri în spații închise şi/sau deschise, publice şi/sau private.

0. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive,

 

constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe

teritoriul României pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun

al ministrului tineretului și sportului și ministrului sănătății.

 

11. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României fără spectatori,

 

numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului

și al ministrului sănătății.

 

12. În condițiile pct. 10, se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști,

 

legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite

sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise

numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât să se

asigure minimum 7 mp/persoană.

 

13. Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor,

 

studiourilor de producție de film și audiovizual, a instituțiilor de spectacole şi/sau

concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în

aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului

culturii și al ministrului sănătății.

 

14. În condițiile pct. 13 organizarea și desfășurarea activității cinematografelor,

 

instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului

până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele

 

4 zile a cazurilor din județe/localități este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de

 

locuitori, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului,

dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai

mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea

incidenței de 3/1.000 de locuitori.

 

15. În condițiile pct. 13 organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in

 

sunt permise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată în ultimele 14

zile a cazurilor este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, numai dacă ocupanții

unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3

persoane, iar organizarea şi desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor,

festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai

cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de

minimum 2 metri unul față de celălalt, precum şi cu purtarea măștii de protecție.

Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată în

ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori.

 

16. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, se

 

desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu respectarea regulilor de

protecție sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului

afacerilor interne.

 

17. În condițiile pct. 16, pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2,

 

organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu

participarea persoanelor care au domiciliul sau reședința în localitatea unde se

 

desfășoară respectiva activitate, fiind interzisă participarea persoanelor care nu au

domiciliul sau reședința în localitățile în care se desfășoară aceste activități.

 

8. Se propune menținerea interdicției activităților recreative și sportive

desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult

0 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului

 

sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și

pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

 

9. Este permisă desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei

porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

0. Se propune menținerea interdicției organizării de evenimente private (nunţi,

 

botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane,

cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.

 

21. Se propune menținerea interdicției organizării de evenimente private (nunţi,

 

botezuri, mese festive etc.) în spaţii deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea,

saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri, cafenele, săli/corturi de

evenimente.

 

22. Se propune menținerea organizării de cursuri de instruire și workshop-uri

 

pentru adulți, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri

europene, cu participarea unui număr de maximum 25 de persoane în interior și de

maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică

stabilite prin ordinul ministrului sănătății.

 

23. Se propune menținerea organizării activităților specifice instituțiilor cu atribuții

 

în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, doar sub

supravegherea unui medic epidemiolog.

 

24. Se propune menținerea organizării și desfășurării activităților specifice din

 

domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare

acreditate în România, în aer liber, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum

 

mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție

 

sanitară.

 

25. Organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de

 

maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți

participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în

spațiul în care se desfășoară mitingul;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea

unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe

perioada desfășurării mitingului sau a demonstraţiei;

 

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea

contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

 

26. Se propune menținerea interdicției de circulație în interiorul localităților pentru

 

persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași

familii, precum și formarea unor asemenea grupuri.

 

27. Se propune menținerea interdicției de circulație în toate localitățile, pentru toate

 

persoanele, în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele

excepții motivate de:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie şi

locul/locurile de desfășurare a activității profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată

de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau

efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar

fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane

şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului,

asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru

de familie.

 

28. La verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la pct. 27 lit.

 

a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate,

legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria

răspundere.

 

29. La verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la pct. 27 lit. b)-

 

d), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate,

o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

 

30. Declaraţia pe propria răspundere, prevăzută la pct. 28 și 29, trebuie să cuprindă

 

numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii

profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.

 

31. Se propune menținerea interdicției intrării pe teritoriul României, prin punctele

 

de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor, cu următoarele

excepții:

 

a) membri de familie ai cetăţenilor români;

 

b) membri de familie ai cetăţenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau

ale Spaţiului Economic European ori ai Confederaţiei Elveţiene, cu rezidenţă în

România;

c) persoane care posedă o viză de lungă şedere, un permis de şedere sau un

document echivalent permisului de şedere eliberat de autorităţi ori un document

echivalent acestora emis de autorităţile altor state, potrivit legislaţiei Uniunii

Europene;

d) persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de

şedere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetători în

domeniul medical, cadre medicale pentru îngrijire geriatrică, transportatorii şi alte

categorii de personal implicat în transportul de bunuri care asigură astfel de

transporturi necesare;

e) personalul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi al organizaţiilor

internaţionale, precum şi membrii familiilor acestora care îi însoţesc în misiuni

permanente pe teritoriul României, personalul militar sau personalul care poate

asigura ajutor umanitar;

f) persoane în tranzit, inclusiv cei repatriaţi ca urmare a acordării protecţiei

consulare;

 

g) pasageri care călătoresc din motive imperative;

 

h) persoane care au nevoie de protecţie internaţională sau din alte motive

umanitare, persoane care fac obiectul prevederilor Regulamentului (UE) nr. 604/2013

al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor

şi mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei

cereri de protecţie internaţională prezentate într-unul dintre statele membre de către

un resortisant al unei ţări terţe sau de către un apatrid, precum şi persoane returnate

în baza acordurilor de readmisie;

 

i) străinii şi apatrizii care călătoresc în scop de studii;

 

j) străinii şi apatrizii, lucrători înalt calificaţi, dacă angajarea acestora este

necesară din punct de vedere economic, iar activitatea nu poate fi amânată sau

desfăşurată în străinătate;

k) străinii şi apatrizii, lucrători transfrontalieri, lucrători sezonieri, personal

navigant maritim şi fluvial;

l) membrii delegaţiilor sportive internaţionale care participă la competiţii

sportive organizate pe teritoriul României, în condiţiile legii;

m) membrii echipelor de filmare a producţiilor cinematografice sau audiovizual,

personalul tehnic şi artistic care participă la evenimentele culturale care se derulează

pe teritoriul României, în baza unor relaţii contractuale dovedite sau a unor documente

justificative.

 

32. În absența unor reglementări contrare la nivel național, măsura stabilită la

 

pct. 31 nu se mai aplică cetățenilor străini și apatrizilor originari din sau rezidenți în

state terțe dinspre care, la nivel european, este stabilită ridicarea restricțiilor

temporare asupra călătoriilor neesențiale către Uniunea Europeană.

 

33. Se poate institui carantina zonală în condițiile art. 7 şi 12 din Legea nr. 136/2020

 

privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situaţii de risc

epidemiologic şi biologic.

 

34. Se propune menținerea competenței de adoptare a măsurii suspendării

 

zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre și dinspre țări care nu fac

obiectul excepției de la carantinare/izolare stabilite de Institutul Național de Sănătate

Publică și aprobate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, prin hotărâre a

Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

 

 

5. Sunt exceptate de la prevederile pct. 34 următoarele categorii de zboruri:

a) efectuate cu aeronave de stat;

 

b) de transport marfă și/sau corespondență;

c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;

d) pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea

 

unei autorități publice din România;

e) având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea

operatorilor economici stabiliți în România;

 

f) aterizări tehnice necomerciale;

g) de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială tip ferry;

h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;

 

i) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în

conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter),

pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini,

din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al

autorității competente din statul de destinație;

j) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în

conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din

alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității

Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al

Ministerului Afacerilor Externe;

k) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în

conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter),

pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în anexa nr. 3 la

Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) în temeiul

Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării

sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale - C(2020)

 

 

897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu

 

avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de

 

destinație.

 

36. Se propune menținerea interdicției efectuării transportului rutier de persoane

 

prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit

reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele

religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități.

 

37.Se propune menținerea închiderii temporare, totale sau parțiale, a următoarelor

 

puncte de trecere a frontierei de stat:

 

 

0.1 la frontiera româno-ungară: Carei, județul Satu Mare.

0.2 la frontiera româno-bulgară:

 

a) Lipnița, județul Constanța;

b) Dobromir, județul Constanța;

c) Bechet, județul Dolj (cu excepția traficului de marfă).

 

 

0.3 la frontiera româno-ucraineană: Isaccea, județul Tulcea (cu excepția

 

traficului de marfă).

 

0.4 la frontiera României cu Republica Moldova: Rădăuți-Prut, județul Botoșani;

0.5 la frontiera româno-sârbă:

 

a) Moldova Nouă, județul Caraș-Severin;

b) Vălcani, județul Timiș;

c) Stamora-Moravița, județul Timiș - feroviar (cu excepția traficului de marfă);

d) Lunga, județul Timiș;

 

e) Foeni, județul Timiș.

8. Se propune menținerea programului cu publicul a operatorilor economici care

 

desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare

și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în

interiorul clădirilor, fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului şi doar în

intervalul orar 0600-2300, în județele/localitățile unde incidența cumulată a cazurilor

în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30%

 

din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 0600-2300, dacă incidența

cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mare de 1,5 și mai

mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea incidenței de

 

 

/1.000 de locuitori.

39. Se propune menținerea desfășurării activității restaurantelor și a cafenelelor din

 

interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, fără a depăși 50% din

capacitatea maximă a spațiului şi doar în intervalul orar 0600-2300, în

județele/localitățile unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai

mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a

spațiului și doar în intervalul orar 0600-2300 dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile

a cazurilor din județ/localitate este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000

de locuitori și doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități în

județele/localitățile unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14

zile.

 

40. Măsurile prevăzute la pct. 38 şi 39 se aplică şi operatorilor economici care

 

desfăşoară activităţi în spaţiile publice care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care

sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul

temporar sau permanent.

 

41. În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la pct. 38 și 39

 

este restricționată sau închisă, se permite prepararea hranei și comercializarea

produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în

spațiile respective.

 

42. Operatorii economici prevăzuți la pct. 38 și 39 vor respecta obligațiile stabilite

 

prin ordin al ministrului sănătății şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de

 

afaceri.

 

43. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor

 

alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul

clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la pct. 40, cu asigurarea unei distanțe

de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt

din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin

comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și

al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța

Alimentelor.

 

44. Se propune menținerea interdicției de desfășurare a activității în baruri, cluburi

 

și discoteci.

 

45. Se propune ca operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări

 

de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, să îşi organizeze şi

să desfăşoare activitatea în intervalul orar 0500-2100.

 

46. Prin excepţie de la prevederile pct. 45, în intervalul orar 2100-0500, operatorii

 

economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la

domiciliu.

 

47. Prin excepţie de la prevederile pct. 45, în intervalul orar 2100-0500, unităţile

 

farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu,

precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care

utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul

 

conducătorului auto și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează

autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone, îşi pot desfăşura activitatea

în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.

 

48. În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți

 

operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri,

precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor.

 

49. Se propune ca transportul aerian să se desfășoare în continuare cu respectarea

 

măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune,

echipamentelor, mijloacelor de transport și aeronavelor, procedurile și protocoalele

din interiorul aeroporturilor și aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul

operatorilor aeroportuari, aerieni și pentru pasageri, precum și privitor la informarea

personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și

personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condițiile stabilite prin

ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor,

ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

 

50. Se propune ca transportul feroviar să se desfășoare în continuare cu respectarea

 

măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune din gări,

halte, stații sau puncte de oprire, a echipamentelor și garniturilor de tren, procedurile

și protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, stațiilor sau punctelor de oprire, dar și

în interiorul vagoanelor și garniturilor de tren, gradul și modul de ocupare al

materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru

pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul

prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul

transportului feroviar, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului

transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului

afacerilor interne.

 

51. Se propune ca transportul rutier să se desfășoare în continuare cu respectarea

 

măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția mijloacelor de transport

persoane, procedurile și protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul și

modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul

operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și

pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor URLPoza principala

CategoriiLocal
Slider (homepage)
Nu rata
Actualitate

Poze secundare

Sursa: ARQ

Pentru articolul complet și alte comentarii
vizitați ARQ
fashiondays.ro
Ai aflat ceva interesat?
Trimite-ne imagini /video surprinse de tine